Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Lumulu ApS (CVR 45561984) er ejet af:
Mojeh Holding ApS
Smaragdvej 5, 3. TH
7100 Vejle
CVR: 45542785
og
Craft Holding ApS
Møsvråvej 30
6051 Almind
CVR: 45540553
Telefon: +45 29 87 88 07
E-mail: kontakt@lumulu.dk
Betaling
Ved os kan du betale med: Mobilepay, Mastercard, VISA, VISA Electron, Maestro, American Express, Union Pay, Apple Pay og Google Pay.
Alle priser er i DKK inkl. 25% moms.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes fra vores lager.
Fragt
Vi leverer udelukkende i Danmark. Levering af bestillinger foregår med DAO eller GLS. Levering til DAO eller GLS pakkeshop eller DAO hjemmelevering er på vores regning.
Forventet levering
Vi leverer indenfor 1-3 hverdage.
Bestiller du med DAO inden kl. 14.30 eller med GLS inden kl. 12.45 alle hverdage, så afsender vi din ordre fra lageret samme dag. Langt de fleste gange kommer pakken frem dagen efter afsendelse.
Til ikke-brofaste øer som f.eks. Bornholm, Samsø og Ærø kan leveringstiden være længere afhængigt af færgedrift.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@lumulu.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Bliver pakken sendt retur fra pakkeshoppen fordi du ikke har hentet den, kan vi opkræve de reelle fragtomkostninger.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Vi betaler for returfragten, når vores returportal benyttes. Hvis du ikke bruger vores returlabel, skal du selv betale for at pakken returneres
Uanset hvad er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du skal desuden kunne dokumentere, at du har sendt varen retur. Ved brug af vores returportal modtager du et track and trace nummer som du videresender til kontakt@lumulu.dk. Vi foreslår også at sørge for få at få et track and trace nummer på forsendelsen hvis du benytter en anden returmetode. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
BEMÆRK VENLIGST: Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give os besked herom. Afhentes pakken ikke i pakkeshop og dette skyldes fortrydelse, fratrækker vi de reelle fragtomkostninger i returbeløbet. Ønskes varen gensendt, vil du blive pålagt fragtomkostninger for, at varen sendes igen.
Varen sendes til:
Compack ApS
C/O Lumulu ApS
Borupvej 4
7330 Brande
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der gælder de samme salgsbetingelser for erhverv som for private forbrugere, dog med følgende modifikation: Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en husstand registreret som firma (firma = erhvervskunde eller institution).
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, kan du sende varen tilbage nemt og gratis via vores returportal. Du kan også vælge selv at sende varen retur. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at sende os en kvittering for afsendelse.
Varen sendes til:
Compack ApS
C/O Lumulu ApS
Borupvej 4
7330 Brande
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, ved at besvare spørgsmålene i returportalen.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
For erhvervskøb gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@lumulu.dk. Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Compack ApS
C/O Lumulu ApS
Borupvej 4
7330 Brande
E-mail: kontakt@lumulu.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
________________________________________________________
Bestilt den: ______________ Modtaget den: ________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________
Forbrugerens adresse: ____________________________________________
Forbrugerens underskrift: _______________________________________
Dato: ___________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.09.2025.